Wczytuję dane...
Transport paneli i reklamacje

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że panele fotowoltaiczne nie są łatwym produktem do transportu- ze względu na kruchość i rozmiar są one szczególnie narażone na uszkodzenia. Pakowane są przez producentów na specjalnych paletach, ustawiane na dłuższym boku, ściągane specjalnymi taśmami i zabezpieczane dodatkowo grubym kartonem. Oryginalne palety zawierają od dwudziestu kilku sztuk do nawet trzydziestu kilku sztuk modułów. Najmniejsza oryginalna paleta modułu o mocy 380- 400Wp może mieć rozmiar od ok. 160 cm długości, 100 cm szerokości oraz ok. 120 cm wysokości a jej waga może dochodzić do 800 kg. Ciągły rozwój fotowoltaiki skutkuje coraz większą mocą osiąganą przez panele, a to również wpływa na ich rozmiar. Paleta modułów o mocy ponad 500Wp może mieć nawet 2,3 metra długości i aż 1,2 tony wagi. W przypadku mniejszych zamówień moduły fotowoltaiczne należy przepakować wyjmując je z oryginalnego opakowania, układając na nowej palecie i zabezpieczając przed podróżą co też pracownicy naszego magazynu czynią z największą starannością pod czujnym okiem kamer. 

Podczas dostawy prosimy o dokładne sprawdzenie stanu przesyłki przy kurierze. Proszę zwrócić uwagę na spód palety (jeżeli nie ma możliwości zajrzenia to można zrobić zdjęcie telefonem komórkowym). Uszkodzenia przesyłek powstają często przy przeładunku w skutek nieumiejętnego transportowania palet przez operatorów wózków widłowych, którzy uderzają widłami w spód palety powodując uszkodzenie dolnego panelu. Dotyczy to zwłaszcza przesyłek z małą ilością paneli, w których moduły są pakowane poziomo i dolny panel jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Nasze przesyłki są również opatrzone stosownymi naklejkami "uwaga szkło" oraz "nie sztaplować", niestety mimo tego, pracownikom firm spedycyjnych zdarza się kłaść na nasze przesyłki inne ciężkie pakunki, powodując uszkodzenia panelu, który znajduje się na górze przesyłki.

W przypadku zauważenia jakichkolwiek uszkodzeń, prosimy o natychmiastowe sporządzenie z kurierem protokołu szkodowego, w którym będzie umieszczona adnotacja o odkryciu uszkodzenia podczas dostawy wraz z podpisem kuriera, który dostarczył tą przesyłkę. W przypadku, gdyby z jakiś względów nie udało się sprawdzić dostawy przy kurierze, warto nagrać film z rozpakowywania przesyłki. Może on stanowić dowód, gdyby okazało się, że przesyłka jest uszkodzona, a opakowanie nie nosi zewnętrznych śladów uszkodzenia. Po tym jak kurier odjedzie mamy możliwość wezwania go w celu spisania protokołu szkody, jednak należy to zrobić w terminie maksymalnie do 7 dni.

Mimo iż nasze panele są pakowane pod nadzorem kamer, niejednokrotnie mamy problem, żeby udowodnić winę firmy spedycyjnej.  Natychmiastowa reakcja umożliwi nam dochodzenie swoich roszczeń u spedytora oraz szybsze dosłanie Państwu nowego panelu. W przeciwnym wypadku reklamacja może zostać odrzucona przez spedytora, a co za tym idzie również przez naszą firmę.

Uszkodzenia paneli w transporcie są rzadkie, aczkolwiek zdarzają takie przypadki. Do rozpatrzenia reklamacji, oprócz protokołu szkodowego, będziemy potrzebować również dokumentację zdjęciową (lub wspomniane wyżej nagranie) uszkodzonej przesyłki. Wszystkie te dokumenty należy wysłać na naszego maila phumegawat@gmail.com

Z góry dziękujemy za współpracę przy dostawie.